De zekerheid van veiligheid rondom
Adaptive Cruise Control System (ACC)
Helpt je om een veilige afstand te bewaren
Het systeem maakt gebruik van een radar om een veilige afstand te handhaven tussen jou en het voertuig voor jou. Als je te dicht bij je voorligger komt of als hij vertraagt of stopt, zal de ACC je voertuig automatisch doen vertragen of tot stilstand doen komen. Het systeem zorgt voor meer gemoedsrust, vooral in stop-startverkeer.
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Meer veiligheid bij een botsing
Helpt een frontale aanrijding te voor komen, of de schade tot een minimum te beperken wanneer een botsing onvermijdelijk is. Het systeem reageert op voertuigen en voetgangers via een ingenieuze samenwerking van camera-, radar- en lasertechnologie.
Lane Departure Warning (LDW)
De auto waarschuwt je wanneer je slingert
Deze slimme veiligheidsvoorziening waarschuwt je met een piepsignaal en een weergave op het instrumentenpaneel, zodra je auto van rijbaan dreigt te wisselen zonder dat je de richtingaanwijzer hebt ingeschakeld.
Automatisch grootlicht
Bedient de verlichting voor jou
Voor meer ontspannen rijden in het donker wordt het grootlicht automatisch omgeschakeld naar dimlicht, zodra een tegenligger wordt waargenomen. Zodra deze is gepasseerd, schakelt de verlichting weer terug naar grootlicht. Hierdoor hoef je je hand niet van het stuur te nemen om handmatig te schakelen tussen groot- en dimlicht.
Blind Spot Warning (BSW)
Geen dode hoeken meer
Deze veiligheidsvoorziening maakt gebruik van radarsensoren om te checken of zich voertuigen in je blinde hoeken bevinden. Wanneer je van rijbaan wilt wisselen en het systeem neemt een voertuig waar, dan licht er een waarschuwingslampje op in de betreffende buitenspiegel en klinkt er een akoestisch signaal.
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
Zelfverzekerd achteruitrijden
Zodra radarsensoren in de achterbumper een naderend voertuig waarnemen terwijl je de auto in zijn achteruit hebt gezet, verschijnt er een waarschuwing op het multi-informatiedisplay, klinkt er een akoestisch signaal en licht er een waarschuwingslampje op in beide buitenspiegels.
Multi Around Monitor
Voor perfect zich rondom de auto
Lastige parkeermanoeuvres worden een fluitje van een cent dankzij camera’s voor, achter en aan de zijkant van de auto, inclusief een helicopterview. Ze tonen je bovendien wat zich in je dode hoeken bevindt en of er een voertuig of voetganger achter langs je auto beweegt.
Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS)
Moeiteloos parkeren
Om een botsing tijdens het parkeren te voorkomen, klinkt er een akoestisch signaal en licht er een waarschuwingssignaal op zodra de sensoren voor of achter een obstakel dichtbij waarnemen. Ook wordt de acceleratie begrensd als je ongewild het gaspedaal diep intrapt.
Rise-carrosserie
Bescherming voor alle inzittenden
De Outlander PHEV is uitgevoerd met onze geavanceerde Reinforced Impact Safety Evolution-carrosserie. Deze is op kritische plaatsen voorzien van verstevigingen, waardoor de botsenergie bij een harde aanrijding maximaal wordt geabsorbeerd en optimaal afgevoerd. Extra veiligheid voor jou en je passagiers wanneer het er werkelijk op aankomt.
NB:
De uitrusting kan per land verschillen. Raadpleeg je Mitsubishi-dealer / Erkend Reparateur voor meer informatie.
- FCM: de waarneming en het ingrijpen door Forward Collision Mitigation (FCM) gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening en kunnen niet in elke situatie een aanrijding voorkomen. Neem tijdens het rijden altijd de veiligheid in acht en vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem. FCM wordt geactiveerd zodra het een voertuig voor je auto waarneemt. Het systeem is ook ontworpen om voetgangers te herkennen, maar in sommige situaties kan het voorkomen dat FCM niet wordt geactiveerd. Automatisch afremmen voor een auto voor je wordt geactiveerd wanneer je auto een snelheid heeft van circa 5 km/u tot 80 km/u en voor een voetganger bij een snelheid van circa 5 km/u tot 65 km/u. Omdat FCM niet is ingesteld om te blijven remmen, wordt de rem losgelaten ongeveer 2 seconden nadat je auto tot stilstand is gekomen. Om te voorkomen dat het voertuig hierna wegrolt, zal de bestuurder het rempedaal moeten bedienen. In sommige gevallen wordt FCM niet geactiveerd, bijvoorbeeld wanneer de bestuurder zelf ingrijpt om een aanrijding te vermijden, zoals door stuurbewegingen of accelereren. Mocht je nog vragen hebben, raadpleeg dan je Mitsubishi-dealer of Erkend Reparateur voor meer informatie.
- ACC: de waarneming en het ingrijpen door ACC gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening. Neem tijdens het rijden altijd de veiligheid in acht en vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem. In sommige situaties kan het voorkomen dat ACC niet wordt geactiveerd. De waarneming door het systeem kan afwijken van de werkelijke situatie, afhankelijk van het type voertuig voor je en weers- en wegomstandigheden. Ook is het mogelijk dat het systeem niet voldoende vaart kan minderen wanneer je voorligger plotseling afremt of wanneer een ander voertuig plotseling voor je opduikt, waardoor de afstand tot uw voorligger wordt verkleind. Mocht je nog vragen hebben, raadpleeg dan je Mitsubishi-dealer of Erkend Reparateur voor meer informatie.
- LDW: Lane Departure Warning ontslaat bestuurders niet van de verplichting goed vooruit te kijken, de aandacht bij het rijden en het verkeer te houden en goed op te letten bij matig zicht tijdens slechte weersomstandigheden en dergelijke. Het systeem is ontworpen om de rijbaan te monitoren bij een snelheid van 65 km/u of hoger. Bestuur je auto naar behoren en rijd veilig. Onder sommige omstandigheden kan het voorkomen dat het systeem de rijbaan niet goed waarneemt. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- AHB: dit systeem wordt geactiveerd bij een snelheid van 40 km/u of hoger en wordt uitgeschakeld bij lagere snelheden. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- BSW: de waarneming en het ingrijpen door Blind Spot Warning (BSW) gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening en het systeem waarschuwt je niet onder alle omstandigheden voor voertuigen in je dode hoeken. Vertrouw tijdens het rijden niet blindelings op dit veiligheidssysteem. Het kan voorkomen dat BSW niet normaal functioneert, afhankelijk van verkeers-, weers- en wegomstandigheden en de aanwezigheid van obstakels. Bestuurders blijven altijd zelf verantwoordelijk voor veilig rijden. De afgebeelde radargolven gelden slechts ter illustratie en komen niet overeen met de werkelijke sensorapplicatie. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- RCTA: Vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem, omdat het onder bepaalde omstandigheden mogelijk niet elk bewegend voertuig waarneemt. Bestuurders blijven altijd zelf verantwoordelijk voor veilig rijden.
- De afgebeelde radargolven gelden slechts ter illustratie en komen niet overeen met de werkelijke sensorapplicatie. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- UMS: de waarneming en het ingrijpen door Ultrasonic misacceleration Mitigation System (UMS) gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening en het systeem kan ongewild accelereren niet in elke situatie voorkomen. Neem tijdens het rijden altijd de veiligheid in acht en vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem. Om te voorkomen dat het motorvermogen ongewild wordt begrensd door UMS tijdens normaal rijden op slechte wegen, wordt het systeem automatisch uitgeschakeld wanneer de FCM-functie of de ASC-functie is uitgeschakeld. In dat geval verschijnt de melding ‘UMS OFF’ op het instrumentenpaneel. Geen enkele functie brengt de auto geheel tot stilstand via de automatische remfunctie. De auto kan vooruit of achteruit rollen, ook wanneer het motorvermogen wordt gereguleerd. Het detectiesysteem werkt mogelijk niet bij objecten met een netstructuur en met scherpe randen, omdat deze het ultrasone geluid onvoldoende weerkaatsen. UMS beschikt niet over een functie die de auto in stilstand op zijn plaats houdt. De bestuurder is verantwoordelijk voor het tot stilstand brengen van het voertuig door het rempedaal in te trappen zoals nodig is onder de gegeven omstandigheden. De afgebeelde ultrasone golven gelden slechts ter illustratie en komen niet overeen met de werkelijke sensorapplicatie. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.