NB De uitrusting kan per land verschillen. Raadpleeg je Mitsubihi-dealer / Erkend Reparateur voor meer informatie.
- 7 airbags: deze maken deel uit van het Supplemental Restraint System (SRS). Om het risico van verwonding door een geactiveerde airbag te verminderen, is het noodzakelijk dat u altijd je veiligheidsgordel draagt, rechtop in het midden van je stoel zit en niet tegen het portier leunt. Laat kinderen tot 12 jaar altijd plaatsnemen op de achterbank en maak gebruik van goedgekeurde kinderzitjes en stoelverhogers. Plaats nooit een kind met het gezicht naar achteren gericht op de voorstoel, schakel de airbag voor de voorstoel uit. Raadpleeg je instructieboekje en de handleiding van een kinderzitje of stoelverhoger voor aanvullende informatie.
- ASC: het ingrijpen door ASC geldt slechts als aanvullende veiligheidsvoorziening. Neem tijdens het rijden altijd de veiligheid in acht en vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem. Zie erop toe dat het type en de bandenmaat op alle vier de wielen hetzelfde zijn. Laat geen limited slip-sperdifferentieel uit de after market op je auto monteren. Raadpleeg uw instructieboekje voor aanvullende informatie.
- HSA: Hill Start Assist (HSA) is geen vervanging voor veilig rijden. Vertrouw nooit blindelings op dit veiligheidssysteem bij het rijden op een steile helling. Het kan voorkomen dat je auto toch achteruit beweegt wanneer het rempedaal krachtig wordt ingetrapt, of wanneer de weg bijzonder steil of glad is. Het systeem is niet ontworpen om het voertuig langer dan 2 seconden op een steile helling in stilstand te houden. Gebruik HSA daarom niet als alternatief om uw auto tot stilstand te brengen door de rem los te laten. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- FCM: de waarneming en het ingrijpen door Forward Collision Mitigation (FCM) gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening en kunnen niet in elke situatie een aanrijding voorkomen. Neem tijdens het rijden altijd de veiligheid in acht en vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem. FCM wordt geactiveerd zodra het een voertuig voor je auto waarneemt. Het systeem is ook ontworpen om voetgangers te herkennen, maar in sommige situaties kan het voorkomen dat FCM niet wordt geactiveerd. Automatisch afremmen voor een auto voor je wordt geactiveerd wanneer je auto een snelheid heeft van circa 5 km/u tot 80 km/u en voor een voetganger bij een snelheid van circa 5 km/u tot 65 km/u. Omdat FCM niet is ingesteld om te blijven remmen, wordt de rem losgelaten ongeveer 2 seconden nadat je auto tot stilstand is gekomen. Om te voorkomen dat het voertuig hierna wegrolt, zal de bestuurder het rempedaal moeten bedienen. In sommige gevallen wordt FCM niet geactiveerd, bijvoorbeeld wanneer de bestuurder zelf ingrijpt om een aanrijding te vermijden, zoals door stuurbewegingen of accelereren. Mocht je nog vragen hebben, raadpleeg dan je Mitsubishi-dealer of Erkend Reparateur voor meer informatie.
- ACC: de waarneming en het ingrijpen door ACC gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening. Neem tijdens het rijden altijd de veiligheid in acht en vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem. In sommige situaties kan het voorkomen dat ACC niet wordt geactiveerd. De waarneming door het systeem kan afwijken van de werkelijke situatie, afhankelijk van het type voertuig voor je en weers- en wegomstandigheden. Ook is het mogelijk dat het systeem niet voldoende vaart kan minderen wanneer je voorligger plotseling afremt of wanneer een ander voertuig plotseling voor je opduikt, waardoor de afstand tot je voorligger wordt verkleind. Mocht je nog vragen hebben, raadpleeg dan je Mitsubishi-dealer of Erkend Reparateur voor meer informatie.
- LDW: Lane Departure Warning ontslaat bestuurders niet van de verplichting goed vooruit te kijken, de aandacht bij het rijden en het verkeer te houden en goed op te letten bij matig zicht tijdens slechte weersomstandigheden en dergelijke. Het systeem is ontworpen om de rijbaan te monitoren bij een snelheid van 65 km/u of hoger. Bestuur je auto naar behoren en rijd veilig. Onder sommige omstandigheden kan het voorkomen dat het systeem de rijbaan niet goed waarneemt. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- AHB: dit systeem wordt geactiveerd bij een snelheid van 40 km/u of hoger en wordt uitgeschakeld bij lagere snelheden. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- BSW: de waarneming en het ingrijpen door Blind Spot Warning (BSW) gelden als aanvullende veiligheidsvoorziening en het systeem waarschuwt je niet onder alle omstandigheden voor voertuigen in je dode hoeken. Vertrouw tijdens het rijden niet blindelings op dit veiligheidssysteem. Het kan voorkomen dat BSW niet normaal functioneert, afhankelijk van verkeers-, weers- en wegomstandigheden en de aanwezigheid van obstakels. Bestuurders blijven altijd zelf verantwoordelijk voor veilig rijden. De afgebeelde radargolven gelden slechts ter illustratie en komen niet overeen met de werkelijke sensorapplicatie. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.
- RCTA: Vertrouw niet blindelings op dit veiligheidssysteem, omdat het onder bepaalde omstandigheden mogelijk niet elk bewegend voertuig waarneemt. Bestuurders blijven altijd zelf verantwoordelijk voor veilig rijden.
De afgebeelde radargolven gelden slechts ter illustratie en komen niet overeen met de werkelijke sensorapplicatie. Raadpleeg je instructieboekje voor aanvullende informatie.