Elektrische technologie. Het zit in ons DNA
EV-HISTORIE
Elektrisch verleden, heden en toekomst
Wij zijn pioniers in de elektrificatie van voertuigen
In 2009 introduceerden wij de i-MiEV, het eerste elektrische voertuig in massaproductie. Korter geleden ontwikkelden wij plug-in hybride technologie. Een hybride elektrisch voertuig maakt gebruik van zowel een benzinemotor als van een interne accu als belangrijkste energiebronnen. Maar een Plug-in Hybrid EV (PHEV) beschikt over een accu die ook kan worden opgeladen aan het elektriciteitsnetwerk. Ons onderzoek en ontwikkelingen op dit gebied resulteerden in 2013 in de lancering van de Outlander PHEV. In 2017 introduceerden wij de e-Evolution conceptcar, die duidelijk laat zien dat wij alweer vooruitdenken naar de toekomst.
TECHNOLOGIE
Innovatie door Mitsubishi Motors
PHEV-SYSTEEM
Een zelfdenkend voertuig
PRESTATIES
Schoner. Stiller. Soepeler
Beter voor het milieu
Omdat ons PHEV-systeem vaker gebruik maakt van elektrische aandrijving en de 2.4-liter Atkinson Cycle-motor zeer efficiënt is, is de CO₂-uitstoot zeer laag: 40g/km (NEDC) en 46g/km (WLTP).
S-AWC (Super All Wheel Control)
Dit geïntegreerde besturingssysteem is uniek van Mitsubishi Motors. Het levert ongekend vermogen dat wordt beheerst door diverse onboard systemen die alle tegelijk samenwerken: AYC (Active Yaw Control), ASC (Active Stability Control) met Traction Control en ABS (Anti-lock Braking System). Dit betekent dat het Twin Motor 4WD-systeem altijd optimaal presteert, zonder concessies te doen aan veiligheid, comfort of een efficiënt brandstofverbruik.
Een nieuwe Drive Mode maakt S-AWC nog beter, want je kunt altijd de beste instelling kiezen voor de actuele wegomstandigheden.
Minder geluid. Meer groen
ACTIERADIUS
Vele zorgeloze kilometers zonder te hoeven tanken
OPLADEN
Opladen
OPLAADMETHODEN
Opladen met speels gemak
5.5uur
Schuko-stekker
De Outlander PHEV wordt standaard geleverd met twee oplaadkabels, waarvan de kabel met Schuko-stekker op een normaal stopcontact past. De ingebouwde CCID-box voorkomt overbelasting dankzij een piekbegrenzing van 10 ampère. De oplaadtijd bedraagt ongeveer 5,5 uur.
3.5uur
Mennekes-kabel
De type-2-mode-3-laadkabel, de zogeheten Mennekes-kabel, is geschikt voor oplaadpunten tot 16 ampère. Dan bedraagt de oplaadtijd ongeveer 3,5 uur.
25min
Snellaadaansluiting
Ook beschikt de Outlander PHEV over een snellaadaansluiting (Quick Charger), waarmee het accupakket bij een snellaadstation in circa 25 minuten tot 80 procent kan worden opgeladen.