Elektrische technologie. Het zit in ons DNA

Elektrische technologie

EV-HISTORIE

Elektrisch verleden, heden en toekomst

Het is onze overtuiging dat je een levendiger samenleving kunt creëren met behulp van mobiliteit. Met andere woorden, hoe efficiënter wij ons kunnen verplaatsen, hoe beter dit is voor ons allemaal. Daarom begonnen wij al in 1970 met onze ontwikkelingen in Elektrisch Voertuig (EV)-technologie. 

Wij zijn pioniers in de elektrificatie van voertuigen

In 2009 introduceerden wij de i-MiEV, het eerste elektrische voertuig in massaproductie. Korter geleden ontwikkelden wij plug-in hybride technologie. Een hybride elektrisch voertuig maakt gebruik van zowel een benzinemotor als van een interne accu als belangrijkste energiebronnen. Maar een Plug-in Hybrid EV (PHEV) beschikt over een accu die ook kan worden opgeladen aan het elektriciteitsnetwerk. Ons onderzoek en ontwikkelingen op dit gebied resulteerden in 2013 in de lancering van de Outlander PHEV. In 2017 introduceerden wij de e-Evolution conceptcar, die duidelijk laat zien dat wij alweer vooruitdenken naar de toekomst.

TECHNOLOGIE

Innovatie door Mitsubishi Motors

Ons PHEV-systeem is gebaseerd op EV-technologie. De PHEV is een geavanceerd hybride voertuig dat in serie wordt geproduceerd. Hij is uitgerust met twee elektromotoren, een op de vooras en een op de achteras. Deze Twin Motor-technologie vormt de basis voor een uitmuntend EV-systeem met krachtige 4WD-eigenschappen. 
PHEV-SYSTEEM

PHEV-SYSTEEM

Een zelfdenkend voertuig

Ons PHEV-systeem schakelt soepel tussen de verschillende Drive Modes voor de meest efficiënte prestaties. 

PRESTATIES

Schoner. Stiller. Soepeler

De twee elektromotoren zorgen er niet alleen voor dat de auto tot 135 km/u volledig elektrisch kan rijden (EV Drive Mode). Doordat er niet hoeft te worden geschakeld, zijn er ook geen ‘schakelovergangen’, waardoor de auto veel soepeler rijdt. 

Beter voor het milieu

Omdat ons PHEV-systeem vaker gebruik maakt van elektrische aandrijving en de 2.4-liter Atkinson Cycle-motor zeer efficiënt is, is de CO₂-uitstoot zeer laag: 40g/km (NEDC) en 46g/km (WLTP).

S-AWC (Super All Wheel Control)

Dit geïntegreerde besturingssysteem is uniek van Mitsubishi Motors. Het levert ongekend vermogen dat wordt beheerst door diverse onboard systemen die alle tegelijk samenwerken: AYC (Active Yaw Control), ASC (Active Stability Control) met Traction Control en ABS (Anti-lock Braking System). Dit betekent dat het Twin Motor 4WD-systeem altijd optimaal presteert, zonder concessies te doen aan veiligheid, comfort of een efficiënt brandstofverbruik.

Een nieuwe Drive Mode maakt S-AWC nog beter, want je kunt altijd de beste instelling kiezen voor de actuele wegomstandigheden.

Minder geluid. Meer groen

De onafhankelijk gemonteerde elektromotoren op de voor- en achteras zorgen niet alleen voor soepeler rijeigenschappen, de auto is ook heerlijk stil. Zo kun je vroeg in de ochtend soepel door de binnenstad of over buitenwegen zoeven, zonder dat iemand er erg in heeft. En tijdens volledig elektrisch rijden heb je bovendien het voordeel van nul brandstofverbruik en nul CO₂-uitstoot.

ACTIERADIUS

Vele zorgeloze kilometers zonder te hoeven tanken

Dankzij de sterke aandrijfaccu van de Outlander PHEV kun je tot maximaal 54 kilometer* volledig elektrisch rijden. Samen met de 2,4-liter benzinemotor biedt de Outlander PHEV een gecombineerd totaalbereik van meer dan 600 kilometer. Door energie terug te winnen door middel van regeneratief remmen, haal je het maximale uit elke druppel benzine. Goed voor het milieu en je portemonnee.
OPLADEN

OPLADEN

Opladen

Je kunt je PHEV op diverse manieren opladen, waaronder de 37.000 oplaadpunten die Nederland intussen rijk is. Met snelladen laad je de PHEV binnen 25 minuten op tot 80%. 

OPLAADMETHODEN

Opladen met speels gemak

Je kunt de Outlander PHEV op verschillende manieren opladen. Allemaal even gemakkelijk en moeiteloos. Kies de manier die het best bij jou past.

5.5uur

Schuko-stekker

De Outlander PHEV wordt standaard geleverd met twee oplaadkabels, waarvan de kabel met Schuko-stekker op een normaal stopcontact past. De ingebouwde CCID-box voorkomt overbelasting dankzij een piekbegrenzing van 10 ampère. De oplaadtijd bedraagt ongeveer 5,5 uur.

3.5uur

Mennekes-kabel

De type-2-mode-3-laadkabel, de zogeheten Mennekes-kabel, is geschikt voor oplaadpunten tot 16 ampère. Dan bedraagt de oplaadtijd ongeveer 3,5 uur.

25min

Snellaadaansluiting

Ook beschikt de Outlander PHEV over een snellaadaansluiting (Quick Charger), waarmee het accupakket bij een snellaadstation in circa 25 minuten tot 80 procent kan worden opgeladen.

ERVAAR ONZE MODELLEN TIJDENS EEN PROEFRIT OF DOWNLOAD DE BROCHURE