FAQ - Eclipse Cross PHEV

Rij jij in een Mitsubishi Eclipse Cross PHEV? Dan vind je op deze pagina nuttige informatie over garantie, verzekeringen en onze FAQ’s. 

VEELGESTELDE VRAGEN

Nee, de accu van de Eclipse Cross PHEV wordt dusdanig gereguleerd dat deze niet wordt leeggereden. De Eclipse Cross PHEV rijdt tot 70% van de batterijcapaciteit elektrisch. De accu wordt na het gebruik van deze 70%, door de verbrandingsmotor op een automatische capaciteit van rond de 30% gehouden (met een minimum van 26%).

Hierbij een aantal tips om de bluetooth verbinding te verbeteren:

  1. Check (bij de Mitsubishi dealer) of de nieuwste software versie op het MMCS systeem geïnstalleerd is.
  2. Wijzig de taalinstelling in het systeem van Nederlands naar Engels. Op deze manier heeft de processor meer rekencapaciteit om het slechte bluetooth signaal om te zetten naar een werkbaar signaal.
  3. Verwijder alle telefoons uit het systeem en maak vervolgens opnieuw verbinding, importeer het telefoon boek NIET!
  4. Schakel het Wifi signaal op uw telefoon uit zodra je in de auto stapt. Wanneer dit signaal is ingeschakeld, is de telefoon continu op zoek naar Wifi bronnen en dit kan leiden tot een verstoring van het bluetooth signaal.
  5. Zit de telefoon in een hoesje? De eventuele aanwezige magneetstrip zou voor verstoring kunnen zorgen. Haal de telefoon in dit geval uit het hoesje.
  6. Check of het systeem én de telefoon zijn voorzien van de laatste update.
  7. Sla alle nummers op een consistente wijze op, bijvoorbeeld door alle nummers te voorzien van +31. 

Middels de standaard laadkabel zal de Eclipse Cross PHEV altijd 10A vragen, het is niet mogelijk om dit handmatig aan te passen of in te stellen. Of het mogelijk is om te laden met minder ampère, is afhankelijk van de aansluiting. Wanneer de aansluiting maar 6 ampère afgeeft zal het laden van de Eclipse Cross PHEV meer tijd in beslag nemen. Er bestaat de mogelijkheid dat er overbelasting ontstaat en dat de stoppen doorslaan. Dit is dus afhankelijk van de aansluiting op de camping. De beveiliging bij overbelasting zit normaliter in het stopcontact, de stoppen zullen dan doorslaan.

Bij aflevering van de Eclipse Cross PHEV ontvang je standaard twee kabels:

- Een zogenaamde Schuko-stekker (welke geschikt is voor laden op 230V/10A) met CCID-box. De lengte van dit snoer is 5 meter.

- Tevens ontvang je bij aflevering een Mennekes laadkabel, mode 3-stekker, hiermee kan tot 16 ampère geladen worden. Met dit snoer kan altijd veilig geladen worden via een (publieke) laadpaal. De lengte van deze kabel is 6,1 meter. Dit is inclusief een opbergtas, handschoenen en doekje.

Nee, de Europese uitvoering van de Eclipse Cross PHEV is niet voorzien van een 230V aansluiting.

Bij extreem koude temperaturen vanaf -15 graden, kan het voorkomen dat het opladen langer duurt. Bij temperaturen vanaf -25/30 graden bestaat er de mogelijkheid dat het opladen van de Eclipse Cross PHEV tijdelijk onmogelijk is, door de extreme kou. Wij adviseren bij deze temperaturen dan ook om de auto zo snel mogelijk na een rit op te laden, voordat de temperatuur van de auto daalt en om zo veel mogelijk overdag op te laden, wanneer temperaturen iets hoger zijn dan 's nachts. Wanneer de auto tijdens het rijden weer op temperatuur is, is het opladen via de charge knop uiteraard wel mogelijk.

Het verbruik van de Eclipse Cross PHEV is sterk afhankelijk van de wijze waarop de auto wordt gebruikt.

Bij korte afstanden zal er voornamelijk elektrisch gereden worden. Wanneer de tractiebatterij leeg raakt zal automatisch de verbrandingsmotor in werking treden. Dit om de generator aan te drijven die op dat moment de stroom levert om de elektrische aandrijving in stand te houden. Boven een snelheid van ongeveer 125 km/h en het rijden van een constante snelheid zal de verbrandingsmotor de aandrijving volledig overnemen en wordt het elektrisch aandrijfgedeelte van de auto niet gebruikt. Het werkelijke verbruik zal voortkomen uit een combinatie van bovenstaande gebruikswijzen en zal dus per bestuurder verschillen.

Voor de officiële verbruikscijfers verwijzen wij je naar de specificaties van het betreffende modeljaar. Deze zijn te vinden in de brochure.

Graag verwijzen wij ook door naar de volgende website: http://hetnieuwerijden.nl/rijtips/

Meer informatie over het nieuwe rijden

De garantie op het batterijpakket van de Eclipse Cross PHEV tot en met modeljaar MY15 bedraagt 5 jaar of 100.000 km (naar gelang welke eerder bereikt wordt). Vanaf modeljaar MY16 bedraagt de garantie op het accupakket 8 jaar of 160.000 km. Wanneer je binnen de door de fabriek gestelde garantietermijn een defect aan de batterij ervaart, worden de batterij of onderdelen hiervan onder garantie hersteld. In het servicepaspoort van de auto staan de garantievoorwaarden die op jouw auto van toepassing zijn.

Kun je niet vinden wat je zoekt, of staat je vraag er niet tussen?

MijnMitsubishi Card

Niemand wil met pech langs de weg staan

Elke nieuwe Mitsubishi is standaard verzekerd van gratis pechhulp gedurende de garantietermijn. Met de MijnMitsubishi Card heb je recht op hulp onderweg in Nederland (inclusief woonplaats) en het grootste deel van Europa.

ONTDEK MEER

Garantie

Zorgeloze kilometers dankzij 8 jaar garantie

Bij Mitsubishi ben je niet alleen verzekerd van betrouwbaarheid en een plezierig rijgedrag, maar ook van optimale zekerheid! Met de fabrieksgarantie van maar liefst acht jaar garanderen wij je zorgeloze kilometers.

ONTDEK MEER

Verzekeringen

Verzeker je Mitsubishi met Dealer Autoverzekering

Exclusief voor Mitsubishi-rijders bieden wij jou een aantrekkelijke autoverzekering. Dealer Autoverzekering is een complete autoverzekering, voor een aantrekkelijke premie. Dé verzekering voor jouw Mitsubishi.

ONTDEK MEER