De garantie op het batterijpakket van de Outlander PHEV bedraagt 8 jaar of 160.000 km (naar gelang welke eerder bereikt word). Wanneer je binnen de door de fabriek gestelde garantietermijn een defect aan de batterij ervaart, worden de batterij of onderdelen hiervan onder garantie hersteld. In het servicepaspoort van de auto staan de garantievoorwaarden die op jouw auto van toepassing zijn.
FAQ - Outlander PHEV
Rij jij in een Mitsubishi Outlander PHEV? Dan vind je op deze pagina nuttige informatie over garantie, verzekeringen en onze FAQ’s.
VEELGESTELDE VRAGEN
Nee, de accu van de Outlander PHEV wordt dusdanig gereguleerd dat deze niet wordt leeggereden. De Outlander PHEV rijdt tot 70% van de batterijcapaciteit elektrisch. De accu wordt na het gebruik van deze 70%, door de verbrandingsmotor op een automatische capaciteit van rond de 20% gehouden.
Bij aflevering van de Outlander PHEV ontvang je standaard een zogenaamde Schuko-stekker (welke geschikt is voor laden op 220V). De lengte van dit snoer is 5 meter. Tevens ontvang je bij aflevering een type 2, mode 3-stekker, hiermee kan tot 16 ampère geladen worden. Met dit snoer kan altijd veilig geladen worden via een (publieke) laadpaal. De lengte van deze kabel is 5,6 meter.
Nee, een derde zitrij is helaas niet los leverbaar of achteraf in te bouwen. Dit heeft te maken met de Europese typegoedkeuring op deze Mitsubishi Outlander PHEV. De Mitsubishi Outlander PHEV heeft slechts een Europese typegoedkeuring als 5-zitter en niet als 7-zitter. Wanneer er toch besloten wordt een derde zitrij achteraf te laten inbouwen via een derde partij, kan dit mogelijk in de toekomst problemen geven. Met name bij een eventuele export. Het voertuig zal dan door het RDW opnieuw individueel gekeurd moeten worden.
Uitvoeringsafhankelijk is de Outlander PHEV wel of niet voorzien van een 230 V aansluiting. De First Edition, Instyle en Instyle+ zijn voorzien van een 1500w 230-volt aansluiting.
Bij extreem koude temperaturen vanaf -15 graden, kan het voorkomen dat het opladen langer duurt. Bij temperaturen vanaf -25/30 graden bestaat er de mogelijkheid dat het opladen van de Outlander PHEV tijdelijk onmogelijk is, door de extreme kou. Wij adviseren bij deze temperaturen dan ook om de auto zo snel mogelijk na een rit op te laden, voordat de temperatuur van de auto daalt en om zo veel mogelijk overdag op te laden, wanneer temperaturen iets hoger zijn dan 's nachts. Wanneer de auto tijdens het rijden weer op temperatuur is, is het opladen via de charge knop uiteraard wel mogelijk.
Het verbruik van de Outlander PHEV is sterk afhankelijk van de wijze waarop de auto wordt gebruikt.
Bij korte afstanden zal er voornamelijk elektrisch gereden worden. Wanneer de tractiebatterij leeg raakt zal automatisch de verbrandingsmotor in werking treden. Dit om de generator aan te drijven die op dat moment de stroom levert om de elektrische aandrijving in stand te houden. Boven een snelheid van ongeveer 130 km/h en het rijden van een constante snelheid zal de verbrandingsmotor de aandrijving volledig overnemen en wordt het elektrisch aandrijfgedeelte van de auto niet gebruikt. Het werkelijke verbruik zal voortkomen uit een combinatie van bovenstaande gebruikswijzen en zal dus per bestuurder verschillen.
Voor de officiële verbruikscijfers verwijzen wij je naar de specificaties van het betreffende modeljaar. Deze zijn te vinden in de brochure.
Bij korte afstanden zal er voornamelijk elektrisch gereden worden. Wanneer de tractiebatterij leeg raakt zal automatisch de verbrandingsmotor in werking treden. Dit om de generator aan te drijven die op dat moment de stroom levert om de elektrische aandrijving in stand te houden. Boven een snelheid van ongeveer 130 km/h en het rijden van een constante snelheid zal de verbrandingsmotor de aandrijving volledig overnemen en wordt het elektrisch aandrijfgedeelte van de auto niet gebruikt. Het werkelijke verbruik zal voortkomen uit een combinatie van bovenstaande gebruikswijzen en zal dus per bestuurder verschillen.
Voor de officiële verbruikscijfers verwijzen wij je naar de specificaties van het betreffende modeljaar. Deze zijn te vinden in de brochure.
Middels de standaard laadkabel zal de Outlander PHEV altijd 10A vragen, het is niet mogelijk om dit handmatig aan te passen of in te stellen. Of het mogelijk is om te laden met minder ampère, is afhankelijk van de aansluiting. Wanneer de aansluiting maar 6 ampère afgeeft zal het laden van de Outlander PHEV meer tijd in beslag nemen. Er bestaat de mogelijkheid dat er overbelasting ontstaat en dat de stoppen doorslaan. Dit is dus afhankelijk van de aansluiting op de camping.
Kun je niet vinden wat je zoekt, of staat je vraag er niet tussen?