Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.

  • Klantenservice

    Heeft u een vraag? Kijkt u dan bij de veelgestelde vragen, wellicht kunt u het antwoord hier al vinden.

    Voor alle overige vragen, opmerkingen of suggesties, kunt u gebruik maken van een contactformulier. Deze vindt u onderaan de pagina. Laat het ons weten, wij horen graag van u.

Vragen over Onderdelen en Accessoires

Onderdelen en Accessoires
Welke winter- of zomerband is geschikt voor mijn Mitsubishi?

De maat van uw banden heeft niet alleen te maken met de officiële bandenmaat, maar ook de zogenoemde ET-waarde en de steekwaarde van de velgen. Een winterband gecombineerd met een sneeuwketting kan, indien de verkeerde maat wordt gebruikt, aanlopen tegen de binnenkant van de wielkast. Wij verwijzen u naar uw dichtstbijzijnde Mitsubishi dealer, die kan nagaan welke maat banden geschikt is voor uw Mitsubishi. De ET- en steekwaarde van de velgen kunt u ook vinden in het bij uw auto geleverde instructieboekje

Waar kan ik een nieuw serviceboekje aanvragen?

De officiële Mitsubishi dealer kan voor u een nieuw serviceboekje bestellen. De voertuiginformatie en de uitgevoerde onderhoudsbeurten worden hierin alvast tot aan de actuele kilometerstand voor u ingevuld. De erkende Mitsubishi dealers vindt u via de dealer locator op onze website.

Waar kan ik een nieuw instructieboekje aanvragen?

Uw Mitsubishi dealer kan u voorzien van (nieuwe) instructieboekjes. De erkende Mitsubishi dealers vindt u via de dealer locator op onze website.

Meer vragen

Vragen over Modellen

Modellen

Kies een model

Maakt het voor de levensduur van de accu uit of je normaal of snel laadt?

Door het opladen van de accu via een snellader (300 volt) wordt het systeem belast met een hoger ampèrage en vindt het proces waarbij de afzonderlijke accucellen worden geoptimaliseerd, niet plaats. Dit proces vindt wél plaats bij het opladen via een normale laadpaal (220 volt). Op de lange termijn kan de capaciteit van het accupakket door snelladen sterker afnemen. De precieze daling van het rendement is helaas niet bekend, maar naar verwachting is dat maximaal 30 procent.

Wat is de levensduur van de accu?

Van de daling van het rendement van de accu is bekend dat deze afhankelijk is van het gebruik van de auto. Op de lange termijn kan de capaciteit van het accupakket door het snelladen sterker afnemen. Door het laden van de auto via een snellader (300V) wordt het voertuig namelijk belast met een hogere Ampère en vindt er geen proces plaats waarbij de afzonderlijke cellen worden geoptimaliseerd. Dit proces vindt wel plaats met het laden via 220V. Het regelmatig opladen met 220V heeft dus een positief effect op het rendement van de batterij. Het niet laden of het opladen via een snellader heeft een nadelig effect. De garantie op het batterijpakket van de Outlander PHEV bedraagt 5 jaar. Wanneer u binnen deze 5 jaar of 100.000km een defect aan de batterij ervaart, wordt de batterij of onderdelen hiervan onder garantie hersteld. Uitgesloten zijn defecten die zijn veroorzaakt door gebruikersslijtage. Naar verwachting zal de daling van het rendement na 5 jaar beperkt en  niet meer dan 30% zijn. Echter ook deze waarde is gebruikersafhankelijk en niet gegarandeerd.

Kan de accu van de Outlander PHEV helemaal 'leeg' raken?

De accu van de Outlander PHEV wordt dusdanig gereguleerd dat u hem nooit helemaal kunt 'leegrijden'. De Outlander PHEV kan maximaal 52 kilometer volledig elektrisch rijden (volgens Europese rijcyclus). Dat is 70 procent van de volledige batterijcapaciteit. De accu wordt na het gebruik van deze 70 procent door de verbrandingsmotor automatisch op een capaciteit van rond de 30 procent gehouden (met een minimum van 26 procent).

Meer vragen

Vragen over Onderhoud en Reparaties

Onderhoud en Reparaties
Wanneer heeft mijn Mitsubishi een onderhoudsbeurt nodig?

Uw Mitsubishi serviceboekje vertelt u precies wanneer uw auto aan zijn volgende onderhoudsbeurt toe is. In de meeste auto's bevindt zich zelfs een indicator op het dashboard die oplicht zodra een onderhoudsbeurt nodig is. Negeer deze niet.

Waar vind ik de service-intervallen van mijn Mitsubishi?

Voor ieder model gelden regelmatige service-intervallen en is er een onderhoudschecklist voor iedere servicebeurt. Hoewel het niet aankomt op een kilometer meer of minder, is het verstandig de service-intervallen aan te houden zoals ze in het serviceboekje van de auto vermeld staan. Omdat rijstijlen en gebruik variëren, heeft Mitsubishi de onderhoudsintervallen vastgesteld op een bepaald aantal kilometers of een jaar, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt. Het soort gebruik, bijvoorbeeld pittig off-road in ruw terrein of grote afstanden op de snelweg, is een belangrijke factor die moet worden meegewogen. De service-intervallen kunt u hier per model vinden. Als u twijfelt over de service-intervallen van uw auto of vragen heeft over het gebruik van uw auto, aarzel dan niet om contact op te nemen met een Mitsubishi Erkend Servicepunt.

Wanneer moet ik de distributieriem van mijn Mitsubishi laten vervangen?

Het vervangen van uw distributieriem is niet zozeer aan de leeftijd, maar vooral aan de kilometerstand verbonden. Bij de meeste modellen dient de distributieriem na iedere 90.000 km vervangen te worden. Het kapot gaan van een distributieriem kan aanzienlijke motorschade veroorzaken. Daarom adviseren wij onze dealers om een distributieriem na zes jaar bij iedere onderhoudsbeurt op scheurtjes te controleren.

Meer vragen

Vragen over Buitenland

Buitenland
Waar kan ik terecht voor een COC-/CVO-document?

Wanneer u een Nederlands voertuig exporteert naar een EU-lidstaat en daar een kenteken aanvraagt, wordt u gevraagd naar een Europese typegoedkeuring via een Certificate of Conformity (COC). In Nederland staat dit document ook bekend als een Certificaat Van Overeenstemming (CVO). 

 

Een COC-/CVO-document kan enkel door de importeur uit het land van herkomst worden afgegeven. Wanneer het een Nederlands Mitsubishi voertuig betreft, kunt u het document aanvragen via de erkende Mitsubishi dealer. 
De dealer informeert u over de kosten die hieraan verbonden zijn. Uw dichtstbijzijnde dealer vindt u terug via deze Link

Wat moet ik doen wanneer ik een Mitsubishi voertuig wil importeren in Nederland?

Belangrijk bij het importeren van een buitenlands voertuig is om vast te stellen vanwaar u het voertuig exporteert. Exporteert u het voertuig vanuit een EU-lidstaat, dan heeft u een Europese typegoedkeuring nodig via een COC-/CVO-document. Dat is verkrijgbaar via onze Mitsubishi dealers. Exporteert u het voertuig uit een niet-EU-lidstaat, dan moet het voertuig eerst individueel gekeurd worden door RDW.

Voor meer informatie over het importeren van een buitenlands voertuig verwijzen wij u naar RDW.nl.

Moet ik mijn koplampen afplakken wanneer ik naar de Groot-Brittannië afreis?

De koplampen van uw auto staan afgesteld op de berm. Dit betekent dat ze in Groot-Brittannië en Noord-Ierland op de andere weghelft schijnen, waardoor ze tegenliggers kunnen verblinden. Aangezien het verblinden van de tegenligger verboden is, raden wij u aan om uw koplampen af te plakken met de speciale koplampstickers die onder meer te koop zijn bij de vestigingen van de ANWB.

Niet alle Mitsubishi voertuigen zijn voorzien van een verstelmogelijkheid van de koplampen. In het bij uw auto geleverde instructieboekje kunt u lezen of uw lampen afgesteld kunnen worden op linksrijdend verkeer. 

Voor het afplakken van de koplampen adviseren wij u om contact op te nemen met uw dichtstbijzijnde Mitsubishi dealer. Hij beschikt over specifieke apparatuur waarmee het lichtbeeld van de koplampen (dat per model en uitvoering verschilt) in kaart kan worden gebracht. Via de apparatuur kan de dealer zorgen dat de koplampen op de juiste manier wordt afgeplakt. 

LET OP: bovenstaande informatie geldt niet voor de modellen Outlander en Outlander PHEV (vanaf modeljaar 2013) welke voorzien zijn van xenonverlichting. Dankzij het vlakke lichtbeeld hoeven deze lampen niet afgeplakt te worden.

Meer vragen

Vragen over Financieringen en verzekeringen

Financieringen en verzekeringen
Wat zijn de financieringsmogelijkheden bij aankoop van een Mitsubishi?

Findio voor auto Financiering biedt diverse financieringsvormen - zoals doorlopend krediet, een persoonlijke lening, huurkoop en financial lease - die helemaal kunnen worden afgestemd op uw persoonlijke situatie. Of u nu houdt van flexibiliteit of juist gesteld bent op zekerheid, Findio voor auto Financiering heeft altijd een passende aanbieding voor u!

Meer informatie over de financieringsmogelijkheden vindt u in de brochure Findio voor auto Financiering.

Waar kan ik terecht bij vragen en/of klachten over Findio voor auto financiering?

Hebt u specifieke vragen over een nieuwe autofinanciering of vragen over uw lopende lening? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Findio voor auto. De Autodesk is telefonisch bereikbaar via (020) 312 53 99 op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar info@findiovoorauto.nl.

De adviseurs van Findio voor auto doen er alles aan om u goed te helpen en deskundig te adviseren. Vindt u dat dit niet het geval is geweest? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencoördinator van Findio voor auto. 

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Findio voor auto financiering?

Findio voor auto is een handelsnaam van Ribank N.V. en is onderdeel van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V. Dit is op zijn beurt een onderdeel van de Franse multinational Crédit Agricole S.A., een van de grootste banken van Europa.


De details van de financiële producten zijn na te lezen in de Algemene Voorwaarden. Deze kunt u hier downloaden: Findio Autoplan (Huurkoop), Persoonlijke Lening met pand en Financial Lease

Vragen over Garantie

Garantie
Hoeveel jaar garantie biedt Mitsubishi op een nieuwe auto?

De fabrieksgarantie geldt voor alle Mitsubishi's Space StarLancerASXOutlanderOutlander PHEVPajeroL200 vanaf modeljaar 2013 en met een leveringsdatum aan de eerste geregistreerde eigenaar vanaf 1 januari 2015.

Uw Mitsubishi is gedurende vijf jaar door de fabrieksgarantie gedekt. De eerste 24 maanden zijn gedekt zonder beperking van het aantal kilometers, de volgende twaalf maanden (25e tot 36e) met een beperking van 100.000 km, afhankelijk van wat u het eerst bereikt na de begindatum van de garantie (datum eerste kentekenregistratie). De garantie is niet persoonsgebonden, maar gekoppeld aan het kenteken van de auto.

Behalve de vijf jaar fabrieksgarantie biedt Mitsubishi Motors Europe (MME) een anticorrosiegarantie van twaalf jaar. MME garandeert gedurende maximaal twaalf jaar vanaf de begindatum van de garantie (afhankelijk van het model, maar zonder kilometerbeperking) dat de plaatstalen carrosseriepanelen van de nieuwe, door en voor MME vervaardigde en vervolgens behoorlijk onderhouden Mitsubishi, gratis worden vervangen of hersteld door een officieel MME Service Centrum, indien ze van binnenuit zijn doorgeroest ten gevolge van materiaal- of constructiefouten.

De anticorrosiegarantie van twaalf jaar dekt de volgende punten niet:

  • corrosie te wijten aan schade door ongevallen, verkeerd gebruik of wijzigingen aangebracht aan het voertuig;
  • chemische vervuiling, uitwerpselen van vogels, zure regen, verkeersongevallen, hagel, zand, ijsbestrijdingsmiddelen, steenslag, brand en rampen of beschadigingen te wijten aan een menselijke fout, nalatigheid, volksopstanden of natuurrampen;
  • corrosie te wijten aan het feit dat klein herstel niet is uitgevoerd;
  • corrosie te wijten aan het feit dat herstel en onderhoud niet zijn uitgevoerd zoals beschreven in de Gebruikerhandleiding;
  • bijkomende schade veroorzaakt door herstel onder garantie, bijv. gebruiksderving van het voertuig, tijdverlies, brandstof-, telefoon-, reis- en verblijfskosten, commercieel verlies of inkomstenderving;
  • andere gevallen van corrosie waarvan de oorzaken niet aan MME kunnen worden toegeschreven.

Voor een volledig overzicht van de garantiebepalingen en -voorwaarden verwijzen wij u naar het bij uw auto geleverde servicepaspoort ('onderhoudsboekje'). Dat is tevens uw garantiebewijs.

In welke landen geldt de garantie op mijn Mitsubishi?

De geografische dekking van de garantie voor een nieuw voertuig en van de garanties voor originele Mitsubishi onderdelen, originele Mitsubishi accessoires en Mitsubishi serviceonderdelen omvat de volgende landen:

Andorra, België, Bosnië-Herzegovina*, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland Israël, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne*, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland*, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

*Voor deze landen is de garantie voor een nieuw voertuig alleen geldig in het land zelf. Klanten uit deze landen hebben echter recht op herstel onder garantie wanneer ze op doorreis zijn in een van de landen die hierboven zijn vermeld onder de geografische dekking. In geval van een definitieve verhuizing naar Rusland of Oekraïne (voertuig niet langer geregistreerd in het land van oorsprong) vanuit een van de andere landen die zijn vermeld onder de geografische dekking, is de garantie voor een nieuw voertuig niet langer geldig.

Als u naar een van deze landen reist en u wilt bij een onverhoopt defect aanspraak kunnen maken op de garantie, dan moet u het servicepaspoort ('onderhoudsboekje') bij u hebben. Het is namelijk uw garantiebewijs; zonder dit boekje kunt u geen aanspraak maken op garantie.

Welke zaken vallen niet onder de garantie?

"Voor de volgende onderdelen biedt Mitsubishi Motors Europe (MME) geen fabrieksgarantie (met uitzondering van materiaal- en/of productiefouten):

Verbruiksonderdelen:

  • luchtfilter
  • oliefilterelement
  • brandstoffilterelement
  • pollenfilterelement
  • aandrijfriemen voor wisselstroomdynamo, waterpomp, stuurbekrachtigingspomp, airconditioning
  • bougies (bij of na de eerste geplande vervanging)
  • bekleding van middelste koppelingsplaat en drukplaat
  • voeringsmaterialen voor remblokken, remschijven en remschoenen
  • wisserbladen
  • zekeringen
  • gloeilampen (voor alle lampen, behalve xenonlampen)
Vloeistoffen & smeermiddelen:
  • motorolie
  • olie handgeschakelde transmissie
  • automatische-transmissievloeistof
  • tussenbakolie
  • differentieelolie, normaal en LSD
  • olie en/of vloeistof voor de stuurinrichting
  • rem-en koppelingsvloeistof
  • vet
  • motorkoelvloeistof (antivriesmiddel)
  • accu-elektrolyt
  • koelmiddel van airconditioning
  • ruitensproeiervloeistof
  • brandstof (benzine, diesel en lpg)
De fabrieksgarantie geldt ook niet voor:
  • normale slijtage van onderdelen, normale onderhoudspunten en onderdelen behorend bij het onderhoud;
  • normale aantasting, verkleuring, verbleking, verzwakking, veroudering of beschadiging van de met metaal beklede onderdelen, de laklaag, rubberen onderdelen, interieurbekledingen, kunstlederen en zachte bekledingen die het gevolg zijn van dagelijks gebruik, slijtage en blootstelling of aanpassingen van ongeacht welke onderdelen door normaal gebruik;
  • kleine onregelmatigheden die geen invloed hebben op de kwaliteit, de prestaties of de werking van het voertuig of delen ervan, bijv. lichte geluiden of trillingen die optreden bij bijzondere gebruiksomstandigheden of abnormale werking;
  • schade veroorzaakt door onvoldoende of ondeskundig onderhoud, bijv. het niet uitvoeren van dagelijkse en/of periodieke controles en onderhoud zoal beschreven in het onderhoudsboekje en de gebruikershandleiding van uw Mitsubishi;
  • schade veroorzaakt door het gebruik van niet-originele onderdelen wanneer de vervanging werd uitgevoerd door een officieel servicepunt of een onafhankelijke hersteller of door herstel gedaan door de eigenaar van het voertuig;
  • schade veroorzaakt door verkeersongevallen, verkeerd of ondeskundig gebruik van het voertuig dat niet in overeenstemming is met de bepalingen van de gebruikershandleiding, misbruik van het voertuig, gebruik van het voertuig onder ongewone omstandigheden, bij races of rally's, wijzigingen aan het voertuig en/of componenten/onderdelen ervan die door Mitsubishi Motors Europe (MME) niet zijn aanbevolen of goedgekeurd;
  • schade veroorzaakt door externe invloeden, bijv. chemische vervuiling, uitwerpselen van vogels, zure regen, hagel, zand, strooizouten, ijsbestrijdingsmiddelen, steenslag, brand en rampen of die te wijten is aan een menselijk fout, nalatigheid, volksopstanden of overmacht;
  • schade aan de carrosserie of aan de binnenkant van de bagageruimte veroorzaakt bij het laden of door verkeerd bevestigde goederen tijden het transport;
  • bijkomende kosten die ontstaan door defecten, bijv. gebruiksderving van het voertuig, tijdverlies, brandstof, telefoon, reis-, verblijfs- en transportkosten, verlies van of schade aan persoonlijk eigendom, commercieel verlies of inkomstenderving;
  • alle voertuigen waarvan de kilometerteller is gewijzigd zodat de kilometerstand niet onmiddellijk kan worden bepaald of bevestigd;
  • schade veroorzaakt door het feit dat uw voertuig is geïmporteerd in, verkocht naar of anderszins overgedragen aan een land waarvoor het niet is vervaardigd en waarvoor andere voertuigspecificaties zijn vereist dan voor het land waarvoor uw voertuig is vervaardigd."

Meer vragen

Vragen over Mobiel+

Mobiel+
Wat houdt de Mitsubishi Mobiliteitsservice precies in en hoe kan ik deze verlengen?

Iedere Mitsubishi is gemaakt om te rijden, maar mocht u toch onverhoopt een keer stil komen te staan, dan helpt Mitsubishi Motors u weer op weg. Voor Mitsubishi's ouder dan 3 jaar bieden wij de Mitsubishi Mobiliteitsservice gratis aan. Er zijn slechts twee voorwaarden:

  • uw auto is in onderhoud bij een Erkend Mitsubishi Servicepunt, én
  • uw auto krijgt het door de fabriek voorgeschreven onderhoud.

U kunt deze unieke service gemakkelijk 'levenslang' gratis verlengen. Na iedere onderhoudsbeurt ontvangt u van uw Mitsubishi-dealer uw eigen Mitsubishi Mobiliteits Service Card, die tot de volgende voorgeschreven onderhoudsbeurt geldig is (maximaal één jaar). Hiermee bent u verzekerd van hulp bij pech in zowel binnen- als buitenland. Bent u langer dan een jaar niet bij uw Mitsubishi dealer geweest, dan kunt u een instapkeuring laten uitvoeren. De exacte voorwaarden kunt u hier downloaden.

Geldt de Mobiliteitsservice ook wanneer ik pech krijg met mijn caravan?

De mobiliteitsservice is uitsluitend op uw Mitsubishi van toepassing, en niet op uw caravan. Komt u met pech aan uw voertuig langs de weg te staan, dan wordt uw caravan samen met uw auto weggesleept. Omgekeerd is dat niet het geval. Wij raden u aan om voor uw caravan een aparte verzekering af te sluiten.

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Met de Mobiliteits Service Card garandeert Mitsubishi uw mobiliteit in zowel binnen- als buitenland. Indien uw auto niet op de dag van de pechmelding te repareren is, heeft u recht op vervangend vervoer voor de duur van maximaal twee werkdagen.

Meer vragen

Stel uw vraag